vrijdag 18 april 2014

recycle

Zoals jullie misschien wel weten ben ik dol op recyclen, niet zozeer uit zuinigheid of milieu overwegingen al is dat natuurlijk mooi meegenomen het gaat mij meer om de creatieve uitdaging. Zo zocht ik laatst in de kringloop naar een mooi oud boek in A5 formaat vanwege het kaft dat ik wil gaan pimpen meer daarover later op mijn andere blog 


maar de inhoud kon ik ook goed gebruiken :)


Ik sneed een pagina op maat


Haalde aan "de bovenkant" de hoekjes eraf


Vouwde het op deze manier tot een enveloppe


En haalde de zijkantjes nog even onder de naaimachine door



Op de voorkant de prachtige Honey Bee gestempeld, daarna deze gemaskt is dat een woord?:) en vlekken gemaakt met distress ink (vintage photo), een afdrukje gemaakt met een behangmonster en tot slot met de pad van de Versamark inkt "gestempeld" en hier witte embossing poeder over gedaan zodat er een kader ontstond.

Art Journey stempel: Honey Bee

17 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan joh. Vooral zo'n behangstempelafdruk (wat een woord) vind ik erg knap. Ik heb het gisteren geprobeerd maar....moet nog wel even oefenen er staat te weinig op, gelukkig heeft zo'n corrspondentiekaartje twee kanten.
    Fijne Paasdagen Willy en groetjes van Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, super effect die bij en stempelafdruk op het boekpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt super....wat is dit leuk!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zoals jij ook de binnenkant weet te gebruiken. En wat een mooie enveloppe is dit geworden! Zo te zien staat de naaimachine bij jou gebruiksklaar, of niet? Fijn Paasweekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf geworden, Willy.
    Geweldig leuk idee weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend resultaat Willy...en weer een geweldige inval!!
    Goede Paasdagen, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuk om zo een envelop te maken! De stiksels zijn gaaf en de bij erop staat prachtig.
    Gezellige paasdagen, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf idee, Willy, om deze envelop zo te maken.
    Je "how to" verhaal is leuk en duidelijk en wil dat zeker wel eens uitproberen!
    Fijne paasdagen. Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een te gekke envelop heb je gemaakt!
    Super simpel maar o zo leuk.
    Ga nu gauw kijken naar je andere blog
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind hem leuk!
    groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat weer een leuk idee Willy! Prachtig.
    Fijne paasdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee om hier een envelop van te maken, ziet er weer schitterend uit.
    Fijne paasdagen,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!