vrijdag 20 februari 2015

3 & 4

Deze maand gingen er weer twee ATC's van mij op reis door Nederland maar helaas is de 3 voor Annie nog steeds niet aangekomen :( waarschijnlijk is de enveloppe in het carnaval gedruis zoek geraakt. Misschien duikt hij na een tijdje 'vanzelf' weer op en anders maak ik voor haar een nieuwe die ik dan persoonlijk overhandig tijdens onze 'Ladies day'. Gelukkig was hij wel op de gevoelige plaat vastgelegd!

De 3 van drie luik


Eerst de ATC in drie gelijke delen gevouwen daarna reepjes boekpapier en theezakjes vast gezet met een laagje gelmedium, daarover gesponst met twee kleurtjes disstres ink (Walnut stain en Victorian velvet) Libelles drie keer gestempeld op het onderste laagje van een servet, opgebracht met een dun laagje gelmedium en de vleugels ingekleurd met verdunde gesso. De rest van de stempels gezet en tot slot een dikke laag crackle paint aangebracht.

De 4 van vieren (voor Brigitta die gelukkig wel is aangekomen :))


Eerst de ATC nat gespoten met een laagje water daarna met disstres stain (aged mahogny) erin gedept. Met een dop en zwarte inkt rondjes gezet en de touwtjes getekend met een zwarte fine liner. De ballonnetjes ingekleurd met gesso en verschillende kleurtjes krijtjes. Tot slot rond om nog wat woord stempels gezet en gesponst met disstres ink (peeled paint).

Gebruikte Art Journey stempels: Insects en Postcard

13 opmerkingen:

  1. Leuke techniekjes en mooie kaarten, Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke atc's...vooral de eerste vind ik heel speciaal zoals je die opgebouwd hebt en zoals het eindresultaat is...zou fijn zijn als die nog aankomt he! De tweede is heerlijk kleurrijk.
    Goed weekend Willy,
    Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer prachtige technieken en uitwerkingen Willy!
    Jammer dat die ene niet is aangekomen, maar hopelijk komt dat nog...
    Echt leuk hoe jullie de cijfers verwerken tot een woord.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd balen als de post niet meewerkt!!
    Gelukkig heb je foto's genomen.
    Wat mooi toch altijd zoals jij je techniek uitegd, ik krijg dan altijd zin om ook meteen aan de slag te gaan.
    Het is nu al laat, dus helaas kan dat niet meer.
    Mooi, vooral dat 3 luik.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ATC's allebei heel bezonder!!!

    Groetjes en fijn weekend
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn er weer prachtig uit! Wel balen dat er een niet aangekomen is, duimen dat dat nog gebeurt! Fijn weekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer heel erg "Willy" uit. Ik moest al lachen want ik dacht: daar heb je haar weer met haar theezakjes. Dat is positief en grappig bedoeld hoor. N.a.v. jouw theezakjes heb ik nog steeds een stapeltje uitgespoelde senseo koffiepapiertjes liggen. Nog steeds niets mee gedaan maar het zit wel in mijn hoofd.
    Jammer dat de atc niet is aangekomen.


    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig, zo origineel die woordspelingen en schitterend uitgewerkt, ik hoop dat die voor Annie nog aankomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn mooi! De 4en heeft erg mooie kleuren.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige ATC's - ik mag hopen dat de '3' nog aankomt want die is echt heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Willy,
    wat weer een leuk gebaar!
    Mooi gemaakte tags,
    heel origineel, toch wel jammer dat er dan eentje 'zoekraakt"
    liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!