dinsdag 1 mei 2012

oranje vondsten.....

Wat een prachtige Koninginnedag.....hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer?
Toen manlief  `s morgens eerst moest spelen (hij speelt als hoornist bij een fanfare) in het plaatselijke verzorgingshuis ben ik eerst maar eens wat onkruid gaan wieden in de tuin en heb ik de tuinset schoongemaakt. 's Middags wilden we even op pad maar omdat het al vrij laat was zijn we maar in de buurt gebleven...de plaatselijke braderie op (waar ik niet veel aan vind) maar er is daar ook een kleine vrijmarkt en dat vind ik wel heel leuk! Al die kinderen die voor dag en dauw op staan om hun spulletjes te verkopen, jaren hebben wij daar ook aan meegedaan maar die tijd is over...nu slentert de jeugd zelf over de braderie...afijn ik dwaal af. Bij het eerste kleedje had ik al gelijk beet, tussen de rommeltjes vond ik deze twee leuke flesjes en doosjes. Ik vroeg de mevrouw wat ze er voor wilde hebben en ze antwoordde
€ 0,50 voor alles....Verkocht zei ik!

Ik weet niet waar de flesjes voor gebruikt werden...IEMAND ENIG IDEE?
De onderkant van de (ik denk) pilledoosjes grappig hè....
En hier staan ze te pronken in het bordenrek wat manlief een tijdje geleden heeft om getoverd tot memorierek
Voor € 0,10 nog twee pakjes postzegels gekocht om mee te scrappen....
`s Middags heerlijk in de tuin gezeten met een stapel tijdschriften en een kop thee...nee niet om te lezen maar om te verknippen om een collage te maken voor les 5. Ik kwam zoveel leuke plaatjes tegen dat ik gelijk maar een archief heb aangemaakt ha,ha...Als afsluiter heeft manlief nog een grote stapel pannenkoeken gebakken voor de jeugd (en ons...) Kortom een dag met een ORANJE randje!!

11 opmerkingen:

  1. Klinkt weer als een gezellig dagje Wil. En je hebt weer lekker gescoord zie ik.De flesjes lijken wel een peper en zout stelletje(of zitten er geen gaatjes in de dekseltjes?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was een heerlijke dag gisteren! Leuk dat je ook nog wat hebt gevonden! Het staat zo al mooi, hoor, maar je gaat ze vast nog op de een of andere manier versieren!
    Groetjes en fijne dag,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad heerlijk weer gisteren, toen de koningin weg was zijn we even het dorp in geweest op de fiets. Maar je hebt leuke dingetjes gescoord! ik denk dat het misschien een peper en zout stelletje is?? er lijken gaatjes in de dop te zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie spulletjes heb je gevonden en wat was het inderdaad prachtig weer gisteren.

    Fijne dag!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, jouw verhaal te lezen.
    Je schrijft zo gezellig.
    Leuke score hoor, die flesjes en doosjes.
    Kunnen de flesjes geen peper en zoutstelletje zijn??
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke koopjes Willy. Ben ,mijn man, liep te zeulen met al de boeken die ik gescoord had en het waren lekkere dikke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vondsten, Willy. Volgens mij is het idd een peper- en zoutstelletje. Zie gaatjes in de zijkant van de dopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Willy

    Mooie koopjes heb je gevonden en ze staan erg mooi in je memorierekje, heel sfeervol.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Willy,
    Wat heb je leuke dingetjes gevonden zeg! En ze passen dan ook heel leuk bij de andere spulletjes op je rek.

    Veel plezier ermee!
    Groetjes Carla

    P.s. Ik ga zo even bij je links zoeken voor die kalender. Bedankt voor de tip :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie vondsten, staat mooi zo in je rekje! En wat grappig inderdaad die onderkant. xx Wen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig zout en peperstelletje heb je gekocht! Echt een super aanwinst. Ze staan prachtig in je rekje.
    groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!