woensdag 13 januari 2021

Wheel of the year

 Oefff...drie weken lockdown erbij, daar wordt niemand vrolijk van! Geen zwemlessen en ook de workshops liggen weer stil, maar gelukkig hebben we een heerlijke hobby die voor de nodige afleiding zorgt :) 

Met dit canvas (28x28cm) heb ik me heeel veel uurtjes vermaakt, in de hoop daarmee een mooie nieuwe cursus neer te zetten. Even een korte uitleg over het wiel. Het wiel is verdeeld in acht partjes (sabbatten) vooruitlopend op de huidige seizoenen. Deze symboliseren samen de kringloop van de natuur. De oorsprong van deze oude natuurfeesten is Keltisch. Het vieren van deze feesten, maakt dat je je deel van het grotere geheel voelt. Bovendien stelt het je in staat om even helemaal in het moment, in het hier en nu te zijn. Dit geeft je de gelegenheid om stil te staan bij wat je tot dan toe hebt bereikt en waar je naar toe wilt. Tijdens de cursus kun je ervaren hoe je de natuurlijke energie kunt aanwenden in het belang van jezelf, de Aarde en de mensen om je heen. Geen hokus pokus maar gewoon met beide voeten op de grond, het hart op de juiste plek en de handen in de verf! Ik hoop dat we op 23 maart kunnen starten!

3 opmerkingen:

  1. Had ik dit nu ook op FB voorbij zien komen? Heel mooi dat wiel in 8 delen. Inderdaad zo naar dat we 3 weken langer in lockdown zijn. Maar wel nodig, zeker met die nieuwe variant. Ik heb de afspraken staan voor de vaccinaties. EN nu maar hopen dat er veel mensen zich laten vaccineren, des te sneller is het virus weg voor er zich allerlei varianten aankondigen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder appte het laatst ook: "ik ben zó blij met mijn hobby!!"
    En ikzelf denk dat ook steeds, ik verveel mij geen seconde en kan mijn hoofd leeg maken tijdens het knutselen. Fijn en nodig, want er is spanning genoeg om mij heen...... wat een onrust, al bijna een jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt Willy!
    Heel mooi dit resultaat
    Ik houd van de Keltische wereld
    Hopelijk kun je in maart opstarten
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!