vrijdag 20 april 2018

Mini workshop

Bijna een week geleden alweer vertrok ik in alle vroegte richting Nijkerk om daar twee dagen lang workshops te geven op het ARTSpecially event, en wat was het leuk!! De enthousiaste reacties, goede sfeer en geweldige organisatie zorgden ervoor dat het een onvergetelijk feestje werd! Omdat misschien niet iedereen in de gelegenheid was aan te schuiven, want wat was het druk, geef ik hier op mijn blog nog een miniworkshop weg.


Dit was het voorbeeld, te maken in vier kleurtjes: Blauw, roze, groen of oranje


Breng (slordig:)) een dun laagje gesso in het midden van je kaart aan


Spons je kaartje met distress ink (kleur naar keuze) laat hierbij wat hoekjes wit


Stempel de vogel met zwarte permanente inkt


Haal wat kleur uit het vogeltje met een nat penseel en tissue (niet wrijven) Dit gaat heel makkelijk omdat er een laagje gesso onder zit. Spons daarna twee andere kleurtjes distress ink door een stencil 


Dek het vogeltje af


Breng weer een ander kleurtje distress ink aan door rechtstreeks met je inktpad over je stencil te wrijven, spray hier water op en leg het met de 'natte' zijde op je papier


Stempel de tekst onder de vogel met zwarte permanente inkt


Stempel wat kleine tekst her en der in de kleur van je achtergrond, maak eventueel af met wat witte spetters


En tenslotte nog een foto van 'de juf' naast de rest van haar voorbeelden :) Hopelijk hebben jullie net zo genoten? 

14 opmerkingen:

  1. Leuke foto's, Willy en een duidelijk uitleg. Fijn dat het zo'n geslaagde dag was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het geluk om de workshop te mogen meemaken, was heel leuk en leerrijk!
    Dankjewel!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, wast leuk.
    Mijn moeder is geweest, maar ik weet niet zeker of ze ook een workshop heeft gedaan.
    Wel heeft ze wat tips gekregen van je over een snij apparaat (voor mij).
    En.....natuurlijk de groeten terug doorgegeven😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor deze workshop. Heb wel gekeken hoe het ongeveer moest dus kan dit mooi uitproberen. (al is het dan wel met een ander vogeltje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Willy
    Wat fijn dat je zo hebt genoten van de beurs en het geven van de workshops
    Lief dat je hier ook nog een workshop geeft ga ik zeker wat mee doen,
    Ik hoop volgend jaar toch ook eens te kunnen gaan!
    Het is een mooie creatie geworden!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was zo leuk je eindelijk te ontmoeten!!
    En heerlijk om de workshop bij je te doen! Niets leukers dan wat anders leren en op een andere manier te werken als normaal!
    Genoten heb ik; vind het altijd een feestje, of ik nou lekker rond mag snuffelen of aan het werk ben...het blijft speciaal... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blog heb je Willy, en mooie inspiratie.
    Ik volg je al een tijdje , zou je ook eens een kijkje bij mij willen nemen en eventueel volgen?
    Staat nog niet zo veel op , maar komt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was inderdaad niet in de gelegenheid om aan te schuiven. Maar met deze uitleg ga ik.het zeker een keer proberrn. Hij is super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was een leuke workshop. Deze techniek ga ik zeker vaker gebruiken Willy. Nogmaals dank voor je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a fantastic workshop Willy! Juts great!
    Hugs, Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zag/zie dit kaartje vaak passeren, je had zeker heel veel dames aan je tafel!
    Supermooi, leuk dat je de uitleg hier weggeeft. Dit moet ik ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was gewoon niet te doen. Maar het was wel ontzettend leuk om je zo bezig te zien.
    Het kaartje is prachtig en ga hem ook vast nog wel een keer maken. Volgende week kom ik langs met Roelie en dan weer lekker knuteren.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!