dinsdag 24 mei 2022

Heb je even?

 Het is al weer even geleden maar wat een mooie laatste schooldag hebben we beleefd, een kroon op de afgelopen 2 jaar! We presenteerden op een creatieve manier ons reflectieverslag, waarna we ons diploma in ontvangst mochten nemen.

Toen de 'spanning' eraf was maakten we een natuur mandala compleet met ritueel met als wens: wereldvrede.

We sloten heerlijke af met een zelfgemaakte maaltijd.

Om mijn juf en mede studenten te bedanken voor de afgelopen twee jaar maakte ik een kaart en kocht een klein presentje voor ze.

Het waren hele intense jaren, zeker gezien onze privé situatie maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. Het aankijken en doorleven van alle emoties. Er dwars doorheen, dmv de tekeningen en met liefdevolle ondersteuning heeft me gebracht waar ik nu sta! In het eerste jaar waren we voornamelijk bezig met vormtekenen. In het tweede jaar behandelden we de chakra psychologie. De Thema's verwerkten we in zelf getekende mandala's 50x50 cm. Zelf verwerkte ik ze ook nog in mijn altered book en ontwierp de dagboekjes waar ik mijn ontwikkeling in bij hield. Ook hadden we een aantal themalessen, zoals: tekenen met kinderen, rouwverwerking, NLP en sprookjes en mythen.




Inmiddels heb ik al een aantal mensen mogen begeleiden. Zo fijn om te horen wat dit mocht betekenen. Onderstaande review deel ik graag met jullie.

In een, voor mij zeer donkere en verwarrende tijd, ben ik bij Willy tekentherapie gaan volgen.
Daarvoor hoef je niet te kunnen tekenen, maar probeer je het, door Willy gevraagde, op papier te zetten. Dat kan zelfs op een kinderlijke manier. Door de tekeningen te bespreken, kwam er een heleboel bij mij los. Maar samen konden we het bespreken en oplossen voor zo ver het kon. Het heeft mij heel veel gebracht, zeker de zwarte randjes weggeveegd om weer wat licht te zien en naar de toekomst kunnen kijken. Iets wat ik lang niet gedaan had, gewoon omdat het niet kon. Dankzij het geduld, inzicht en met lach en een traan, ben ik nu zo ver dat ik weer vooruit kan kijken.

Dank je wel, Willy, dit was geweldig!

5 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Willy
    Van harte met het behaalde resultaat
    Mooi die prachtige chakra's in dat boekje
    Wat fijn dat je mensen kunt begeleiden dmv deze therapie en dat mensen er baat bij hebben!
    Veel succes met alles!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je diploma.
    Fijn dat je mensen kunt helpen en begeleiden dmv therapie.

    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nogmaals gefeliciteerd, je hebt een hele mooie reis gemaakt door deze opleiding te gaan volgen en al je resultaten ervan vind ik prachtig! Dat je nu mensen kunt helpen blijkt wel uit het stukje wat je plaatst, wat zal dat een fijn gevoel zijn. Ik wens je nog veel mooie momenten, Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Willy! Gefeliciteerd met je diploma en wat een mooie werken laat je zien. ZO mooi dat je mensen hiermee kunt helpen, dingen te verwerken, wat het ook is. Lijkt me heel dankbaar werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Harte Gefeliciteerd Willy..wat mooi om je werken te zien en om te horen hoe je jezelf en ook anderen kunt helpen op deze creatieve manier.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!